3 hncup - Naftalíni CARP Team

Přejít na obsah
Dokumenty

Pískovna Roudnice aneb 3.Hydranto-Naftalín Cup 2011

Je 23.6.2011 brzy ráno a budík řve na celé kolo. Oproti zvyklostem ho neposunu, ale vyletím z postele jak čertík. Dnes totiž není obyčejný čtvrtek, ale den odjezdu na naši dovolenou. Auto je naloženo z předchozího dne, stačí naložit pár posledních věcí a míříme na místo srazu.

Postupně se schází ostatní, nakládají se auta, zařizují poslední nákupy pečiva, baterií a vyjíždí se. Sice s asi hodinovým zpožděním oproti plánu, ale konečně jsme na cestě a kolona 3 aut vyjíždí po dálnici z Brna. Po asi 3 hodinách jízdy a několika přestávkách nejen na občerstvení jsme byli u cíle naší cesty a před námi byl týden rybaření na pískovně Roudnice.

Soukromý revír pískovna Roudnice se nachází, jak již samotný název napovídá poblíž obce Roudnice v okrese Hradec Králové a skládá se ze tří samostatných vodních ploch. Největší z nich se jmenuje Velký písník s rozlohou 16 Ha a průměrnou hloubkou 6 m a o jeho zarybnění není po pár hodinách lovu pochyb. Dají se zde ulovit trofejní kusy kapra, jesetera, ale i ostatních druhů ryb. Revír je umístěn do poměrně pěkné krajiny. Krásu a klid "narušuje" ve všední dny práce v místní pískovně, čehož se dá ovšem velmi dobře využít při rybolovu, neboť dochází k víření dna a v pásu kalu jsou opravdu dobré záběry od místních krasavců. Platí zde poměrně přísná pravidla a jsou pečlivě kontrolována stráží i jinými orgány, což ovšem na druhou stranu je dobře, neboť sportovní rybář má "svědomí" čisté a zbytek tzv. "rádoby rybářů" se sem doufám nedostane.

Po příjezdu rychle u porybného vyřídit povolenky a můžeme začít s chutí vybalovat věci z aut.
Během dovolené mezi sebou soutěžíme o poháry jako vzpomínku na společné chvíle strávené na rybách. Letos se konal 3.ročník Hydranto-Naftalín Cupu, tentokrát jako soutěž družstev.

Za "Naftalíny" chytal "Čabik" a můj bratr "Zedník".
Dalším družstvem byli "Naftalíni a přátelé" ve složení: "Chose", "Jana" a "Pudlík".
Já ("Laoš") a "p.Bačík" jsme tvořili třetí tým, pojmenovaný : "Hydrant a Naftalín".

Po nahození a zakrmení jsme se začali věnovat i ostatním věcem. Fotoaparáty byly v plné permanenci, probírala se taktika a chystal gril s jídlem, neboť jen natěšením není člověk živ.
Po pár hodinách chytil "Čabik" první rybu letošní dovolené - jesetera 97cm. Prvního kapra zdejší pískovny dostal do podběráku "Pudlík" až ve večerních hodinách. Lysec o délce 76cm se stal jeho novým osobním rekordem, který se mu už nepodařilo překonat.  Zpočátku nebyla rybí aktivita taková, na jakou jsme měli vzpomínky z loňského roku a po získání informace, že kapři jsou ještě ve tření a teprve ho končí, dostaly naše "skromné plány zachytat pěkné kapry" trhliny. Jenže ne nadarmo se říká: "proč sundávat kalhoty, když brod je ještě daleko".

Na druhý den ráno, po náročné první noci, jsme se postupně trousili ke svým prutům. Někdo velmi brzo, někdo velmi pozdě, ale od toho je to dovolená. Ranní či dopolední kávička a cigárko nás postavily na nohy a všechny týmy si dolaďovaly taktiku. Po zakrmení a nahození jsme pak během snídaně (a bylo jedno, zda to byl salám nebo pivo) s napětím čekali, čí strategie bude ta správná. Někdo zkoušel "plovoučku" či "panáčka", jiný pelety, někdo játrové a další jahodové boilies. Z minulého roku jsme věděli, že s "plovoučkou" či "panáčkem" neuspějeme, ale co kdyby náhodou. Taky jsme věděli, že tady je každý den jiný a kdyby se jeden den všechny ryby vytáhly na jahodu, druhý den si jí nevšimnou a budou brát jinou příchuť nebo pelety. Den ubíhal vesele a i první rybí osazenstvo pískovny se podívalo k nám na břeh. Máme jim prý poslat památeční foto.
Zpočátku šlo hlavně o jesetery, kteří toužili "vygómat hantec" a menší kapry, kteří, pokud by se chytli na svazovce byli by důvodem nejmíň na roční oslavu. Teda pokud by člověk utekl hordě důchodců a "rádoby rybářů", kteří by ho chtěli lynčovat, že kapry 60-70 cm pustil zpět do vody. Podařila se i 80 - na "Čabíkův" prut ji zdolal a vytáhl "Chose".
"Plovoučku" a "panáčka" jsme opustili, neboť stejně jako loni nepřinesly žádný úspěch. Všechny týmy zůstaly jen u pelet, jahod a jater. Díky pravidelnému prokrmování se na břeh dívaly i větší ryby.
O víkendu nám sprchlo, jednou i zabouřilo, ale byl to jen okraj bouřky a poté až do odjezdu svítilo sluníčko.

Dovolená vesele ubíhala a díky "našemu nepsanému pravidlu", že za každý "osobák" se kupuje "šáňo" jsme vykoupili nejen blízkou čerpací stanici, ale při nákupech i obchod v blízké vesnici. Někteří z nás totiž pokořili svůj "osobák" v týdnu hned několikrát. A to nejen u jeseterů, ale hlavně u kaprů.
Jelikož nás bylo 7 na jednom místě týden, je jasné, že se občas dostavila "ponorková nemoc", ale nakonec jsme vše překonali. A to nejen díky našemu dlouholetému přátelství, ale hlavně díky nádherně stavěným a zdravým rybám, které, pokud se souboj vyvíjel dle našich představ, končily na našich podložkách a vyfotografovány putovaly zpět do průhledně čisté vody pískovny.

Po týdnu jsme opouštěli pískovnu s bilancí 120 soutěžních kaprů. K tomu je potřeba připočítat 7 nesoutěžních a 16 jeseterů.
Největší rybou byl 113 cm jeseter chycený "Čabikem". Kaprů 80+ bylo chyceno 17. Největší kapr byl šupináč "p.Bačíka" - 89 cm (17 kg).
Další vážení kapři: 78 cm (12,5 kg) a 84 cm (13,5 kg) - "Laoš", 89 cm (15 kg) - "Zedník", 80 cm (11 kg) - "Chose" (na udici "Čabika").

Nové osobní rekordy vytvořené na pískovně v Roudnici:
"Pudlík":  kapr - 76 cm, jeseter - 97 cm
"Chose":  kapr - 80 cm
"Jana":       kapr - 77 cm, jeseter - 91 cm
"Laoš":     kapr - 84 cm, jeseter - 99 cm
"Zedník": kapr - 89 cm, jeseter - 103 cm
"Čabik":   jeseter - 113 cm

V konečném účtování týmů skočili
"Naftalíni" na 1.místě (3244 bodů),
"Hydrant a Naftalín" na 2.místě (2702 bodů).
"Naftalíni a přátelé" skončili na 3.místě (2224 bodů).

Nutno říci, že do tohoto bodování se počítali pouze chycení kapři a každý člen týmu chytal na 2 soutěžní udice.
Ještě teď se mi zdá o těch nádherných soubojích a již se těším až pískovnu navštívíme příští rok. Loni se nám "podařil" jeden kapr nad 90 cm a jsem přesvědčen, že tam není sám. Jak rád bych svedl souboj s některým z těchto "Roudnických mohykánů".

Závěrem bych chtěl poděkovat majiteli revíru, porybným i panu hostinskému v rybářské krčmě nejen za týden plný nádherných rybářských zážitků, ale i za to, jak se o revír, ryby, jeho okolí a rybáře starají, nemluvím jen o komfortu pro rybáře, ale i o důsledném kontrolování a dbaní o dodržování rybářského řádu, díky čemuž jsou zdejší ryby ve skvělém stavu a kondici a totéž platí i o pořádku a čistotě revíru.
Lze jen konstatovat, že kdyby se takto chovaly i MO ČRS a MRS a rybáři se chovali u vody stejně jako se chovají tady, to by se nám rybařilo - dobře a všude.

Sportovním a slušným rybářům Petrův zdar

článek napsal "Laoš" s částečně převzatým popisem revíru od "Choseho"